Director d'art

Mostra el teu vessant artístic, fes-te director d'art!

Director d'art
Si t'atreu el món de la publicitat i el disseny gràfic, és possible que la professió del director d'art t'agradi.
El director d'art s'encarrega, conjuntament amb la resta de l'equip creatiu d'una agència, de dur a terme el desenvolupament creatiu d'una campanya gràfica.
Funcions

La funció bàsica del director d'art contempla des de la concepció de la idea per a anuncis publicitaris en televisió, ràdio, premsa o Internet, fins a la realització final.

A més a més, és el responsable de coordinar l'equip de dissenyadors, fotògrafs, il·lustradors, realitzadors, etc.; funció que l'obliga a estar present en totes les etapes del procés.

Per poder dur a terme totes les tasques ha de tenir coneixements avançats de semiòtica, narració gràfica i fotogràfica, forma i color, percepció, ambientació, fotografia, òptica i il·luminació.

Així mateix, el director d'art ha d'estar en contacte amb el client perquè també és qui s'encarrega de realitzar els pressupostos i organitzar el temps d'entrega del projecte.

 
ACCÉS

Si vols accedir a aquesta professió, ho pots fer a través dels estudis universitaris següents:

Mercat laboral

El director d'art pot treballar en agències de publicitat, estudis de disseny gràfic, estudis de fotografia, productores, etc. I encara que actualment la imatge és molt important, i tot allò que està relacionat amb la publicitat mou molts diners, per a aquest professional pot ser complicat entrar en aquest món, ja que l'experiència és essencial i és necessari treballar molt dur per poder anar fent-se un nom. En aquest sentit, les pràctiques són la millor via per entrar en contacte amb el sector.