Jordi Blàzquez Martínez

Jordi Blàzquez és pilot d'helicòpters

Jordi Blàzquez Martínez
"El que més destacaria de la professió és la sensació que tens quan voles."
Jordi Blàzquez Martínez, barceloní de 43 anys, porta 9 anys com a pilot d'helicòpters i 3 anys com a operador de grua. Actualment treballa de pilot d'helicòpters per al Servei Català de Trànsit i també per als Bombers de la Generalitat de Catalunya.

Quines tasques desenvolupes com a pilot d'helicòpters?
Per a Trànsit faig vols de gestió, informació i vigilància del trànsit, i per als Bombers, faig de pilot contra-incendis.

Quines passes has seguit per estar on ets ara?
Vaig començar a treure'm el títol de pilot privat quan tenia 26 anys i ho compaginava amb la feina que tenia abans. En acabar, vaig continuar estudiant per treure'm el títol de pilot comercial (és el títol amb el qual pots treballar). Vaig deixar la feina per dedicar-me a estudiar i a volar, vaig trigar 2 anys a treure'm la llicència i treballava com a operador de vols als estius. Com a operador de vols vaig fer 6 campanyes d'estiu i aleshores vaig entrar als Bombers com a operador de grua i també em sortien les primeres feines com a pilot (fotografia aèria). Quan vaig tenir unes 500 hores de vol em va contractar una empresa d'helicòpters i vaig començar a volar per a ells. Al cap de 4 anys, vaig entrar com a pilot per al Servei Català de Trànsit i als estius faig la campanya d'estiu contra-incendis.


"Crec que és l'esforç el que t'ajuda a arribar a tenir una estabilitat laboral."




Què destacaries de la teva professió.
La sensació que tens quan voles.

Algú a qui admires en l'àmbit de la teva professió.
Els pilots de rescats i els de càrrega aèria.

Una pel•lícula que tornaries a veure.
Head, de Bob Rafelson.

Un llibre de capçalera per a la teva professió.
Manual Básico del Helicóptero.

Un consell a un jove que somia ser pilot.
Que faci un bateig de vol i, si li agrada i s'ho pot permetre econòmicament, que ho provi, això sí, amb molta paciència i tranquil•litat. No s'ha de tenir pressa per volar.

Com és el teu dia a dia?
Normalment em toca treballar uns dies al mes, faig guàrdia a la base per si surt un vol. Algun dia també pot ser que tingui vols programats.

Canviaries alguna cosa de la teva trajectòria tant acadèmica com professional?
Vaig començar quan tenia 26 anys i tenint en compte que es triguen uns 10 anys a trobar l'estabilitat, si pogués tornar enrere hauria començat amb 18 anys.