El professor d'Enginyeria Industrial
La titulació d'Enginyeria Industrial
EEES Aquest és un exemple de com les diferents universitats duen a terme l'adaptació a l'EEES. Quines diferències troba entre el pla antic i el pla nou, propi de l'adaptació a l'EEES? Aspectes positius de l'adaptació de les enginyeries a l'EEES.
Descripció de l'Enginyeria Industrial Dificultat. Com en qualsevol carrera, hi ha assignatures de dificultat alta (que comporten més hores d'estudi) i assignatures de dificultat més baixa. Però també hi ha habilitats, com la visió espacial, el maneig d'equacions, la percepció de l'entorn, la capacitat de raonament, el sentit comú, etc., intrínseques de cada persona, que fan variar les hores d'estudi en cada alumne. | EL PROFE Julián Rodríguez, a més d'estudiar Enginyeria Industrial, especialitat en Mecànica, també va fer Enginyeria Tècnica Industrial, especialitat en Mecànica, i un cicle formatiu de grau superior també relacionat amb la mecànica (abans conegut com FP II). Julián Rodríguez imparteix les matèries següents:
|
Càrrega de treballs. La càrrega de treballs no és elevada, tot i que en la nova titulació ha augmentat el nombre de treballs, exposicions i presentacions que ha de dur a terme l'alumne.
La majoria són en grup, des de 2 fins a 4 alumnes per grup; però, tot i que es tracti de treballs en grup, després de fer una part en comú, cada alumne s'ha de responsabilitzar d'un apartat, sense perdre el nexe d'unió entre tots.
En les meves assignatures, els treballs estan orientats a realitzar l'anàlisi d'un conjunt mecànic real, com es pot veure en les assignatures de mecànica (per exemple, trepant domèstic o caixa del canvi d'un automòbil) i en l'estudi dels processos de fabricació de peces reals (per exemple, un semieix d'un vehicle o un simple raspall de dents).
Les pràctiques. Les pràctiques són molt importants, però cal que estiguin recolzades amb coneixements teòrics adquirits prèviament. Les pràctiques han d'ajudar l'alumne, primer a consolidar la teoria i, després, a ser capaç d'imaginar-se en el futur les màquines o conjunts mecànics en funcionament, sense tenir-los davant.
El 40% pertany a les pràctiques més participatives, en les quals l'alumne realitza els assajos o mides, mentre que el 15% correspon a les pràctiques demostratives, en les quals l'alumne observa el funcionament i l'analitza.
Cal que tingui clara la seva vocació per l'enginyeria, que li agradi, l'apassioni. Abans de decidir-se, ha de llegir bé tota la informació disponible a la universitat escollida i consultar altres fonts que completin la informació (amics, estudiants, fòrums, etc.). També és necessària una bona base en matemàtiques, física i mecànica.
Per exemple, si ets dels que quan et donen un bolígraf comences a escriure, aquesta no és la teva carrera; en canvi, si el desmuntes per veure com funciona, l'has encertat, escull el grau en Enginyeria.