El professional de Manteniment Aeromecànic

L'Alejandro Coello és tècnic superior en Manteniment aeromecànic

El professional de Manteniment Aeromecànic
"El meu consell a qualsevol estudiant d'aquest cicle és que enfoqui el curs a treure's la llicència de SENASA per poder trobar feina més fàcilment."
L'Alejandro Coello, madrileny de 28 anys, és tècnic superior en Manteniment aeromecànic pel Centre Integrat de Formació Professional “Professor Raúl Vázquez” de Madrid.

Creus que el cicle formatiu t'ha preparat prou a l'hora de llançar-te al món laboral?
Sí, però no. M'explico; en el meu cas, sí, perquè tinc feina i puc gaudir d'anar aprenent la professió fins a poder treure'm les llicències pertinents per aconseguir especialitzar-me, fent exàmens pel meu compte a la Societat per als Ensenyaments Aeronàutics Civils (SENASA) i examinant-me del mateix que vaig haver d'estudiar al mòdul de grau superior i certificar que porto 3 anys treballats.

I no, perquè per desgràcia el mòdul no està enfocat a treure't aquestes llicències, ja que el curs és d'unes 2000 hores i el que demana SENASA i Aviació Civil per validar-te el curs i no haver de fer tots aquests mòduls pel teu compte són 2.400 hores. Per tant, falta temps i 4 mòduls més; també cal ressaltar que el gran problema en si és que els mòduls de grau superior els porta el Ministeri d'Educació; en canvi, SENASA i Aviació Civil pertanyen al Ministeri de Foment, la qual cosa comporta un gran desajust a l'hora de les convalidacions. Si no m'equivoco, crec que només hi ha 2 centres a Espanya que no siguin privats i que compleixin els requisits per a les convalidacions, un a Ciudad Real i l'altre a Còrdova. Els estudiants d'aquests centres només han de fer un examen pràctic a Salamanca i certificar que porten 2 anys treballats; la resta de centres són privats i costen un dineral.

Què penses que es valora d'un tècnic superior en Manteniment aeromecànic a l'hora de trobar feina?
Ara mateix, en la situació de crisi a escala europea, no és fàcil trobar feina, però sí que és cert que, com acabo de dir, amb la llicència és força factible trobar feina a la Unió Europea i a Espanya, i com en totes les feines, l'experiència i les ganes d'aprendre és el que es valora més.


Consell a un futur estudiant...

Tant per qui comenci com per a qui acabi, el meu consell és que enfoqui el curs a treure's la llicència, fins i tot des d'abans de començar el cicle, ja que com que et presentes per lliure, ho pots fer quan vulguis i millor tenir-ho fresc durant el curs, que no trobar treball i haver-ho de compenetrar després.

RADIOGRAFIA

En què consisteix la teva feina?
Treballo amb avions de turbina (jet privats) i pistó (aviació esportiva i escoles de pilots), i pràcticament portem tot el manteniment en totes les seves fases.

Eines que utilitzes.
Sistemes mecànics, hidràulics, pneumàtics, banc de treball, tensiòmetres, eines diverses, assajos no destructius, gats hidràulics.

Condicions de treball.

  • Entorn laboral.
    Bon entorn amb ambient bàsicament jove i, la veritat, no em queixo perquè faig el que m'agrada.
  • Horari.
    Per sort no treballo per torns. Faig de dilluns a divendres de 8:30 a 17:30.
  • Salari.
    La meva remuneració anual bruta aproximada és de 13.000 euros.