Cursos Relacionats

Els protagonistes de Màrqueting i Direcció Comercial

Sigues un expert del màrqueting i la direcció comercial

Els protagonistes de Màrqueting i Direcció Comercial
"L'alumnat de màrqueting i direcció comercial ha de saber que accedirà a una de les activitats professionals que actualment té més demanda en el mercat laboral..."
Un professor i un estudiant del grau en Màrqueting i direcció comercial et donen a conèixer els estudis i la professió.
El professor

Josep Lluís del Olmo Arriaga és doctor en Comercialització i investigació de mercats per la Universitat Abat Oliba (UAO) i llicenciat en Publicitat i relacions públiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Actualment imparteix Pla de màrqueting, una assignatura obligatòria de 3r curs del grau en Màrqueting i direcció comercial a la UAO de Barcelona.

Quines competències o habilitats han de potenciar els alumnes d'aquesta titulació per sortir-ne ben preparats?
Han de ser capaços d'aplicar els coneixements adquirits pel que fa a gestió i direcció d'activitats comercials i de màrqueting de les empreses amb el màxim rigor i creativitat.

Cal que aportin innovació en l'àrea de màrqueting i en la comercial en l'àmbit empresarial; han d'obrir-se a noves idees, comprendre i preveure els canvis en l'entorn de les organitzacions; emprendre projectes i impulsar la innovació en els processos de gestió i direcció, en un context empresarial complex com l'actual.

També han de resoldre amb eficàcia i eficiència els problemes estratègics i operatius de màrqueting i del seu entorn comercial que configuren el dia a dia de les empreses.

PLA D'ESTUDIS

Algunes de les assignatures bàsiques i obligatòries del grau en Màrqueting i direcció comercial són:

  • Economia de l'empresa
  • Comptabilitat financera
  • Habilitats comunicatives
  • Anàlisi de l'entorn econòmic
  • Matemàtiques empresarials
  • Dret de l'empresa
  • Direcció de persones
  • Comptabilitat de costos
  • Anàlisi d'operacions financeres
  • Instruments de màrqueting

Han de ser capaços de liderar equips de treball en l'àmbit del màrqueting i en el comercial, i negociar i gestionar l'assumpció d'acords en aquest entorn.

A més, l'alumnat ha de tenir una visió global dels mercats; per això, és imprescindible saber idiomes (especialment l'anglès), així com conèixer els mercats nacional i internacional. Tot plegat implica ampliar els estudis a l'estranger, fer estades internacionals, etc.

Consell a un futur estudiant...
El futur estudiant ha de tenir vocació per ser un directiu en les àrees de màrqueting o direcció comercial que assumeixi l'exercici de la seva professió amb la responsabilitat i la diligència pròpies de qui és conscient del compromís que comporta aquesta tasca transcendental per al bé comú. Algunes de les característiques que ha de presentar un graduat en Màrqueting i direcció comercial són: iniciativa i dots de lideratge; caràcter emprenedor; interès pel màrqueting i la direcció comercial de l'empresa; capacitat de direcció, gestió i anàlisi de diverses situacions; capacitat d'abstracció; coneixement de llengües estrangeres, i coneixement dels sistemes d'informació necessaris per a una bona gestió empresarial.

Finalment, l'alumne ha de saber que accedirà a una de les activitats professionals que actualment té més demanda en el mercat laboral, a causa d'un context en què l'oferta de les empreses o organitzacions en general supera clarament la demanda de béns i serveis. Per assolir els objectius i graduar-se en aquesta apassionant disciplina es requereix, sobretot, esforç i il•lusió.


L'estudiant

Daniel José Torres Hernández és de Madrid i té 24 anys. Actualment estudia 3r del grau en Màrqueting i direcció comercial a la Universidad Europea de Madrid.

Què és el que més et sorprèn de la titulació?
La gran adaptació que s'ha fet de l'ensenyament al món professional, ja que ens formen contínuament en competències interpersonals tant o més importants que els mateixos coneixements de la carrera.

Què és el que et costa més de la carrera?
Francament, res. Els horaris són molt flexibles i amens. El sistema en general et dóna moltes facilitats i és molt suportable. Si tens interès per la carrera i t'hi impliques, els límits els poses tu.

Assignatures més complicades...
Microeconomia, Econometria... En general, les que tenen molta base matemàtica.

Consell a un futur estudiant...
No hi ha res més important que gaudir del dia a dia fent una cosa en la qual creus perquè ho has triat, sigui estudiant o treballant; així doncs, si és el que vol, endavant!