Els estudiants de CFGS en Disseny i Moblament

Cicle formatiu de grau superior en Disseny i moblament

Els estudiants de CFGS en Disseny i Moblament
"Aquest cicle és el que ens esperàvem, perquè estem adquirint els coneixements que es requereixen per a la pràctica de l'ofici, tenint en compte les noves tecnologies que s'estan desenvolupant."
Alberto Béjar, de 19 anys, i Pablo Alegre, de 23 anys, són de Aldeanueva de la Vera i Sergio San Miguel, de 22 anys, és de Navalmoral de la Mata. Els 3 tenen coses en comú: els estudis, ja que estan fent 2n del cicle de grau superior en Desenvolupament de productes en fusteria i moble, i l'institut, l'IES Valle de Ambroz (Hervás - Càceres).


Quins aspectes considereu positius d'aquests estudis?

El més positiu del cicle és la possibilitat de perfeccionar una professió en la qual ja estàvem immersos, ja que tots tres procedim de mòduls de cicle mitjà de la mateixa especialitat. També és positiu el fet d'iniciar-se en les noves tecnologies, conèixer i controlar els processos de disseny i fabricació en el sector de la fusta i el moble.

I els negatius?

Com a aspecte negatiu, cal destacar que, durant els 2 cursos que dura el cicle formatiu, només tenim assignatures pràctiques durant el primer curs (un mòdul d'11 hores setmanals), durant el 2n curs, no hi ha cap assignatura en la qual fem feina de taller. Ens sembla que, per a aquells alumnes que vinguin de batxillerat, aquesta formació pràctica és molt escassa. Per als alumnes que vénen de cicles de grau mitjà sí que han tingut una preparació pràctica, però creiem que, tot i així, hi hauria d'haver un altre mòdul pràctic durant el segon curs.

Quins plans de futur teniu?

Els professors ens han dit que el millor seria conèixer el mercat laboral i treballar un temps en alguna empresa com a operari de base. Després, amb el que hem après, podríem fer-nos càrrec de l'organització productiva en seccions de l'empresa.

Creiem que una altra possibilitat és ensenyar el que hem après, per tant, les oposicions per cobrir places de mestres i professors són una possible sortida i més ara, que el mercat laboral no està en molt bones condicions.

PLA D'ESTUDIS
Els continguts s'agrupen en els mòduls professionals següents:
  • Definició de producte en fusteria i moble
  • Desenvolupament de producte en fusteria i moble
  • Construcció i anàlisi de prototips de fusteria i moble
  • Projectes d'instal•lació de fusteria i moble
  • Gestió de compres en indústries de la fusta i el moble
  • Gestió de la qualitat en indústries de la fusta i el moble
  • Administració, gestió i comercialització en una petita empresa
  • Processos en indústries de la fusta
  • Formació i orientació laboral (FOL)
  • Formació en centres de treball (FCT)